Visitkort är nog det viktigaste marknadsföringsmaterial du kan ha på dig. Dina visitkort bör alltid finnas i din plånbok eller i det material du har under armen när du jobbar någon annanstans än på företaget.
Till och med när du är ledig bör du ha visitkort på dig, vem vet? Du kanske springer in i någon som behöver din hjälp eller någon som kan hjälpa dig? Personligt eller affärsmässigt.
Våra visitkort trycks på kraftigt 350g papper och får efter trycket en vattenlack, så dina visitkort håller sig fina riktigt länge. För dig som arbetar mot en ISO-certifiering av ert företag, vill vi också meddela att våra visitkort har Svanenmärkning.
Svanenmärkningen kan du med fördel använda på ditt visitkort, om du vill visa att du värnar om miljön.
Våra visitkort har även fler användningsområden, vi har bland annat gjort medlemskort till föreningar och tidkort till frisörer, vilka ändamål ser du för dina visitkort?
Har du inte redan en färdig design? Vi hjälper dig mer än gärna med en design. Givetvis ingår alltid fullt färgtryck i våra priser.
Önskar du fler än 5.000 visitkort eller är fler än 5 personer på företaget? Kontakta oss för prisuppgift.
Tänk på följande när du ska ta fram visitkort:
- Ditt företags DNA - låt visitkortet spegla ditt företag.
Ett helt svart/vitt visitkort är inte särskilt spännande att titta på.
Däremot är det också viktigt att du inte använder färger bara för att använda färger, syftet ska vara för att det stämmer överens med ditt företags DNA.
På ett visitkort har du ett begränsat utrymme för utsvävningar, tänk därför igenom hur du vill uppfattas. - Säkerställ att du har med den information som din kund behöver.
Ett visitkort bör som minimum innehålla yrkestitel, kontaktinformation och något som förknippar dig med företaget.
Som mottagare av kortet ska det inte finnas några tveksamheter om var du kommer ifrån, vad du gör där och hur man kan komma i kontakt med dig.
Säkerställ att det på ditt kort, finns minst två olika kontaktvägar till dig.
Tänk på: det är kanske inte alla som tycker om att ringa första gången de ska boka ett möte. Kanske föredrar de att skicka ett mail?
De kanske till och med föredrar att kontakta dig via LinkedIn först?
Säkerställ att den kontaktinformation som du förväntar att målgruppen behöver också finns tillgänglig. - Säkerställ att din logotyp är tydlig.
När du använder någon form av visuellt blickfång som har med ditt företag att göra är det mycket viktigt att det är synligt på ett tydligt sätt, för att man ska kunna koppla ihop det ena med det andra.
Det visuella blickfång som de flesta använder är oftast företagets logga, men du kan även inkludera andra saker som skapar ett värde och som kan förknippas med ditt företag. - Dela ut visitkort först när du har etablerat en kontakt, annars spelar det ingen roll!
Har du t.ex. visitkort med dig på mässan ska du inte stå och dela ut dem som vilken annan kundinformation som helst.
Visitkort bör delas ut först när man har etablerat en kontakt med en annan människa.
Varför ska de annars spara kortet? Om de inte vet vem det är som finns i andra änden av det utsträckta kortet? - Använd båda sidorna på kortet
Ett visitkort har två sidor - inte bara en, vi trycker givetvis på båda sidor om du önskar.
Utnyttja att du t.ex. kan skriva all din kontaktinformation på den ena sidan och använda den andra sidan till ett budskap eller varför inte tidsbokning?